« Úvod | Ten TUREK..byl fakt hn... »

Mar Menor po seniorsku :)

Mar menor po seniorsku
Tentokrát bych ráda zavzpomínala na dovolenou se svým otcem seniorem,jež byl počat ve válečných letech minulého století,myšleno tím tu druhou světovou :)

Věc se měla tak,že můj otec dychtiv cestování objednal pro sebe a svou přítelkyni zájezd do Španělska do La Mangy.Zájezd byl dotovaný příspěvkem pro seniory takže vcelku levný a hlavně byl brzy zjara konec dubna.Osud tomu chtěl,že pani omarodila a jako náhradnice jsem nakonec ze tří dcer vyhrála já.
Měl to být můj první let a moje první velká dovolená po x letech :) opravdu jsem se těšila a doufala že pojede někdo i pod 50 let,neb doprovod jedné osoby byl povolen i mladším ročníkům ,takže jsem se směla mohla cítit jako \" cácorka\" :D
Podotýkám,že se svým otcem máme již dnes vcelku dobrý vztah ale nikdy jsme spolu v dospělosti netrávili víc času jak dvě h na návštěvě kde on většinou sleduje fotbal,pije kafe ,něco zobne a někdy i usne :) napadalo mě ,co tak jako my dva spolu budeme dělat a tiše doufala že tam potká nějakýho dědulu rybáře a já syna toho děduly rybáře :) leč jak víme,vše je vždycky jinak a taky bylo !
Odbavení na letišti dopadlo vcelku dobře,jen mi bylo líto,že mě prohlížela taková pani,a tátu takový pěkný urostlý jinoch,taky to mohli otočit :) v kabelce jsem si vezla bonbony za 90 kč ze shopu neb prý praská v uších a taky kudličku rybičku kterou jsem měla ve své kabelce a nevěděla o ní !!!! Tedy na obranu ne,ale spíš jako památku na houbaření-vážně se dá sehnat :) zajímalo by mě kdyby jí našli..co bych jako k tomu řekla vtipného :) Již když jsem se rozhlédla vůkol bylo mi jasné že věkový průměr účastníků zájezdu bude cca 65 let minimálně! Babičky a dědečkové s batůžky a kufříčky lemovaly podstatný letový prostor :)
Děda měl dobrou náladu stále pochodoval a kupodivu neremcal vůbec na nic :) letadlo přistaveno,mé útroby se zmenšily na velikost pro bárbíny a já vkročila..ovšem prostory letadla vypadaly taky jako pro bárbíny a já a moje tělo jsem se vsoukaly tiptop.Usedla jsem a zbledla,nedopnula jsem pás,chybělo mi cca 5 cm-co teď,mám předstírat že jsem zamčená? Mám se přiznat a zavolat na hubenou letušku ať mi hodí lano? Ty myšlenky mě doslova ničily než jsem si všimla že ten problém nemám sama a s úsměvem přijala od letušky \"nastavováka\" pak přišlo školení o tom co kde je ,co dělat a nedělat jak budeme vysoko apod.
Ten pocit když se letadlo pohlo byl úžasný,seděla jsem u okýnka leč u křídla takže jsem natahovala krk .Děda cucal bonbony už na parkovišti pro jistotu :) takž jsem mu nabídla ode mě neb už nic neměl ................. Adrenalin stoupal ,rychlost taky,můj tep letěl jako předskokan,najednou jsme se odlepili a stoupali :-) bylo to nádherný a ozval se potlesk,chtěla jsem si jít k pilotům pro podpis :)
je to prostě zážitek ,který se počítá mezi ty nezapomenutelné,rády bych si to někdy zopakovala :) po 2 h letu,kdy nás i občerstvovali jsme se blížili k cíli,přistání supr opět potlesk a vzhůru.Vteřinu si člověk připadá jako celebrita..sestupuji po schůdcích a všude palmy a muži v těch úžasných sexy španělských oděvech nás vítali :) každá žena dostala květinu a muži nějaké mapky bylo to milé a hlavně později jsem se dozvěděla,že to bylo proto, že jsem jaksi zahajovali sezonu,byli jsme první letadlo toho roku :)
Hotel La gaviotas neměl chybu,hala,bar,spol.místnost,pokoje nádherně vyštafírované s balkony a výhledem na moře.Co mě fakt rozesměje dodnes byly hlášky mého otce.
\"Musim na záchod,a půjdu dvakrát když je to zadarmo \" :) na otázku jak jsi se dědo vyspal mi sdělil \" Ále na prd holka ,večer abych šel zas\" :)
Odpoledne jsme vyrazili na procházku asi po půl h mi došlo že je něco jinak..nikde nebyli lidi :) žádní snědí španělé,jen důchodci z celé evropy v pár hotýlcích.Říkám si,tady se asi nezamiluju :)
Jídlo bylo perfektní a odrazilo se to doma na váze a to jsme denně ušli s dědou tolik km.Počasí se drželo první tři dny kolem 20 st i tak jsem se opálila zkrátka jiné slunce :) byli jsme na výletě ve vesničce kde se ručně vyrábí boty,pak v palmovém háji,v různých městečkách v přístavu u majáku no nádhera,Jen to koupání nic,moře bylo studené,z jedné strany středozemní,z druhé mrtvé-to bylo o fous teplejší :),ve středu jsme večer přijeli z výletu a jí odhodlaně pravila že pak už jen moře deka slunce..jaké bylo moje překvapení ,když děda dívajíc se na španělské zprávy povídá \" KOUKEJ NENI TO TAM JAK JSME BYLI VČERA NA VEJLETĚ? \" ...hmmm bylo,reportáž o nějakém uragánu z přístaviště kde lodě které jsme obdivovali byli na třísky,a zasněžené palmy nevěstily nic dobrého..ve Valencii několik cm sněhu.Má předtucha že teď to začne se naplnila.Domorodci tvrdili že takové počasí tam nebylo sto let,čekalo to ne mě :D dcera psala \" Mami tady je hic 28 st co u vás?..neměla jsem odvahu odepsat :)
Druhý den zákaz vycházení z hotelu..bože co teď? Palmy ovýbané větrem až k zemi mě děsily,děda spal,měl své sportovní kanály a budil se zásadně v době jídel a znovu spal.Spal celkem nahlas ,takže já spala celkem málo :)
V prostorách společenských, mladé animátorky snažily se zabaviti babičky a dědečky.hrály se stolní hry,přidala jsem se ke skupince kde se nejvíc smálo,doufajíc že mi to zlepší mou blbou náladu.A zlepšilo,hrály se aktivity a v momentě kdy bodrá stařenka odhodila své francouzské hole a pantomimicky měla ztvárnit cosi z kartičky jsem zpozorněla....hole na zemi,krok sun krok vzad,jedna ruka nahoru a druhá míříc v rozkrok s originálním zvukovým doprovodem..nebylo pochyb :D byl to on Majkl,Jackson,poznala jsem to jen já a tímto kolem jsme vyhrály :D smála jsem se ještě u věčeře,kdy pani na mě mrkla a říkala, "Leničko vy jste taky moc hezky pantomimila ten pepř" :) ano měla jsem ztvárnit pepř :)
Na pokoji děda spal,tak nahlas že to muselo být slyšet až na recepci :) když jsem šla na balkon že si jako počtu okem jsem mrkla na co dělá že kouká,ano byly to zprávy španělské ve znakové řeči :)
Jak to tak bývá mužům se nechce vybalovat zcela kufr,ani můj otec není výjimka.Malovala jsem si linky a v zrcadle viděla tento jev.Děda vytáhl kufr a z něj kilo cukru,pixlu kafe dvoulitrovou rychlovarnou konvici :) Povídám mu "Dědo to sis to kafe klidně mohl koupit ne? vždyť to není drahý",odpověď ve smyslu že tady mu jeho turka neudělaj mne umlčela..když přeházel celý kufr a nenašel co hledal tiše povídá " Nevzal jsem si hrnek " ... skutečně jsem smíchy zaslzela a navrhla aby si ho půjčil z jídelny...co půjčil ,po snídani ho odcizil a pravil že jde na to kafíčko,já šla k baru ,později jsme se sešli,já s drinkem on bez turka.Na otázku jaký bylo kafčo odvětil " Holka já vyhodil pojistky ta konvice se vypálila " to mě odrovnalo podruhé,a samozřejmě si jí vezl domů že si jí opraví :)
Večer byla plánovaná diskotéka a odpoledne zumba..neskutečné že :) jede se prostě program ať přijedou dvacátníci nebo sedmdesátníci-to je jedno :D
na zumbu jsem šla,chtěla jsem vědět kolik lidí přežije :) slečna to rozjela semtam se otočila a i to že klienti se měnily v pacienty jí neodradilo zrychlit tempo :) ke konci jsem zůstala já,fotograf a manželský pár který tvrdil,že když spolu přežili válku takže tohle taky vydrží :)
Jsem celkem chytlavá na cizí slovíčka po pár dnech jsem mluvila zvláštně,za česká slova jsem dávala koncovky čistě španělské,takže slova kapesníkos,los propiskos,toaleťákos papíros apod. ze mě neustále padaly asi jsem se chtěla přiblížit Španělům,leč marně,viděla jsem je jen v hotelu vůkol rezidence ještě zely prázdnotou,takže jsme viděla jen španělského psa a pár prodavačů :)
Jeden den ještě než se ochladilo,jsme s dědou vyrazili po pobřeží k majáku,bylo to cca 5 km krásná procházka,spousta mušlí.Nazpátek jsme šli rychleji abychom stihli večeři,no jasně že by se stihla ještě za dvě h,ale můj otec chtěl být první u stolu :) tak jsme šli zkratkou..no zkratkou,vyšli jsme k hotelu který byl na útesu a v rekonstrukci,za ním byla už silnice a domky.
Šla jsem za otcem a kochala se okolím,když mne z mého kochání probraly zvláštní zvuky,děda co krok to zvukový signál,že bude zapotřebí wc :D leč nebylo v dosahu...poslal mě napřed,jdu dívám se z útesu na moře,míjím rozestavěný hotel a náhle slyším řvát alarm...otáčím se a zřím mého 73 letého otce,jak běží,s kalhotami napůl žerdi,když mě míjí zařve " utikej"
Utíkám jako bych tam ukradla diamant velikosti pštrosího vejce :) Hotel byl zabezpečen a narušitel z čech chtíc tam zanechat své DNA vlezl kam neměl a spustil tak alarm.Vyšli jsme u nějakého plotu,kde španěl španělsky stříhal živý plot a nevěřil svým očím kde jsme se tam vzali :)
Nedalo mi to, abych i za tak nepříznivého počasí nevlezla do moře,měla jsem to vymyšlené,nejdřív půjdu do středozemního,pak přeběhnu asi 300m a vlezu do mrtvého moře.Podotýkám že bylo asi 14 st.nikde nikdo,děda si poklepal na hlavu a přepnul na sportovní kanál.Vybavena dekou ručníky a optimismem,jsem vyrazila k moři.
Působila jsem zřejmě dost podivně,v počasí kdy nám zrušili výlet rybářskou lodí si já jdu plavat :) vlny byly velké,celá pláž prázdná jen já, písek a ledové moře :) odhodila jsem svršky a pomalu šla vstříc vlnám, po pár metrech rychle se otáčejíc zpátky,leč mne lapla větší vlna a už mě táhla dál,sotva jsem potlačila paniku a popolezla ke břehu byla tu další a ta mě semlela už podstatně hlouběji.,Má tvrdohlavost mi tepala ve spáncích,a v podstatě jsem se loučila se životem,už jsem viděla ty titulky " Nezodpovědná turistka se utopila na dovolené!
.Zřejmě ještě neměla nastat má hodinka, jedna hodná menší vlna mě nechala nadechnout a pozdržela tu další obří která se na mě řítila,se slzami v očích asi od soli jsem se vyhrabala na břeh,když jsem zvedla hlavu viděla jsem mého otce jak se běží s dekou-nebo se závěsem to už nevím,je nabalenej do všeho co měl v kufru a nadává že jsem se zbláznila,hází na mě ručníky a deku ,utíkám mu,že jdu ještě na druhou stranu do mrtvýho... popadl zbytky mých věcí a utíká za mnou takže to vypadá že se honíme :) přeci jen jsem rychlejší,mtrvé moře je o dost teplejší,žádné vlny,hloubka po pás hřeje a je milosrdné,chvíli plavu děda fotí čluny a svou prdlou dceru :) nakonec se smějeme a jdeme do hotelu,já do vany a děda na televizi.Jak jsem poznamenala buď dostanu španělskou chřipku ,nebo český zápal plic :) Byl to poslední den před odletem,i když nám počasí nepřálo bylo to krásné...těšila jsem se na svou dceru,která byla opálená neb u nás se schylovalo ke tropům :)